پیش به سوی ارتقا سواد رسانه ای و وب

اخیرا یک تاکید مجدد به تحصیلات سواد رسانه ای به خصوص در ایالات متحده ایجاد شده است.این احیا شدن بحرانی مجدد به خاطر پرسش نامه ای از مجموعه ی کامن سنس بود که در سال 2017 منتشر شد.این پرسش نامه نشان داد که 40 درصد از دانش آموزان ترجیح می دهند اخبار دریافتی خود را از شبکه های اجتماعی دریافت کنند.60 درصد از همان دانش آموزان اشاره کرده اند که فیس بوک و توئیتر منبع مورد علاقه شان برای دریافت اخبار مورد علاقه شان است. این ساختار زمانی مشکل ساز می شود که تحقیقات به ما می گوید که این دانش آموزان در هر سنی ، به صورت فعال و با دقت و موشکافانه محتوای بدست آمده از این خوراک های خبری شبکه های اجتماعی را بررسی نمی کنند.

محتوای تبلیغاتی اغلب به جای اخبار مشروع و قانونی اشتباه گرفته می شوند در حالی که اینفوگرافیک های مبتنی بر تحقیقات از طرف سازمان های مدافع صرفا از نظر ارزش ، سطحی در نظر گرفته می شوند.همچنین خوراک های خبری ممکن است برای دانش آموزان بی طرفانه و یا دارای ترتیب تاریخی و زمانی به نظر برسند ، اما اینها بیشتر نتایج الگوریتم های طراحی شده ای هستند که هدفشان بالا بردن نرخ کلیک افراد بر روی شبکه ها و لینک ها است، که کلا ربطی به میزان کیفیت و صحت اطلاعات از منبع ندارد.باتوجه به رشد و علاقه ی وافر به شبکه های اجتماعی ، دانش آموزان برای درک پشت پرده های اخبار های رسانه ای نیاز دارند که دست به ماجراجویی و اکتشاف بزنند.

ادامه ی این مقاله را در نسرا کردستان بخوانید