۱۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بازاریابی و مصرف گرایی(در تبلیغات رسانه ای)

بازاریابی و مصرف گرایی : مشکلات ویژه نوجوانان و پیش نوجوانی

یکی از مهم ترین جلوه های توسعه تبلیغاتی برای کودکان تعریف واژه ی بازار “پیش نوجوانی” است که از سنی ما بین ۸ الی ۱۲ سال را در نظر میگیرد.

دیگر بچه نیستند و هنوز هم وارد دوره اصلی نوجوانی نشده اند ، پیش نوجوان ها برای ایجاد یک تصویر درونی پیچیده از خودشان نگران و همچنین بدنبال توسعه ی احساس هویتی خود هستند. و بازاریابان این مساله را کشف کرده اند که از بچه های این دوره ی بخصوص می توانند خیلی راحت کسب درآمد کنند.

صنعت بازایابی پیش نوجوانان را مجبور به زود بزرگ شدن می کند.تحقیقات صنعتی روشن کرده است که بچه های ۱۱ ساله و بزرگتر دیگر خودشان را بچه فرض نمیکنند.تولید کنندگان اسباب بازی ها در آمریکا ، اهداف تولیدی خود را از سنین تولد تا ۱۴ سالگی به تولد تا ۱۰ سالگی تغییر داده اند.

 درگزارش سال ۲۰۰۰ به کنگره آمریکا ، کمیسیون فدرال تجارت یا به اختصار FTC در آمریکا نگرانی هایی را بابت اینکه هالیوود در حال استخدام کودکان به صورت روزمره و عادی است ، ابراز کرده اند(برخی از این کودکان حتی ۹ سالشان است)، این مساله برای ارزیابی مفاهیم داستان ها ، امور بازرگانی ، پیش نمایش های تئاترگونه و سکانس های دشوار برای فیلم های سری R مورد بحث واقع شده است.

ادامه مطلب...
۲۴ تیر ۹۹ ، ۱۰:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پویا شهریار

پیش به سوی ارتقا سواد رسانه ای و وب

پیش به سوی ارتقا سواد رسانه ای و وب

اخیرا یک تاکید مجدد به تحصیلات سواد رسانه ای به خصوص در ایالات متحده ایجاد شده است.این احیا شدن بحرانی مجدد به خاطر پرسش نامه ای از مجموعه ی کامن سنس بود که در سال 2017 منتشر شد.این پرسش نامه نشان داد که 40 درصد از دانش آموزان ترجیح می دهند اخبار دریافتی خود را از شبکه های اجتماعی دریافت کنند.60 درصد از همان دانش آموزان اشاره کرده اند که فیس بوک و توئیتر منبع مورد علاقه شان برای دریافت اخبار مورد علاقه شان است. این ساختار زمانی مشکل ساز می شود که تحقیقات به ما می گوید که این دانش آموزان در هر سنی ، به صورت فعال و با دقت و موشکافانه محتوای بدست آمده از این خوراک های خبری شبکه های اجتماعی را بررسی نمی کنند.

محتوای تبلیغاتی اغلب به جای اخبار مشروع و قانونی اشتباه گرفته می شوند در حالی که اینفوگرافیک های مبتنی بر تحقیقات از طرف سازمان های مدافع صرفا از نظر ارزش ، سطحی در نظر گرفته می شوند.همچنین خوراک های خبری ممکن است برای دانش آموزان بی طرفانه و یا دارای ترتیب تاریخی و زمانی به نظر برسند ، اما اینها بیشتر نتایج الگوریتم های طراحی شده ای هستند که هدفشان بالا بردن نرخ کلیک افراد بر روی شبکه ها و لینک ها است، که کلا ربطی به میزان کیفیت و صحت اطلاعات از منبع ندارد.باتوجه به رشد و علاقه ی وافر به شبکه های اجتماعی ، دانش آموزان برای درک پشت پرده های اخبار های رسانه ای نیاز دارند که دست به ماجراجویی و اکتشاف بزنند.

ادامه ی این مقاله را در نسرا کردستان بخوانید

۱۷ تیر ۹۹ ، ۱۱:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پویا شهریار

هوش مصنوعی و واقعیت پردازی در رسانه

در سال ۲۰۱۶ ، یک سوم از افرادی که در پرسشنامه تحقیقاتی ما شرکت کرده بودند ، واقف بودند که در حادثه ی سقوط یک دستگاه هواپیما در ایالت داکوتای شمالی ، (به محققان عنوان کرده بودند) دولت در حال پنهان ساختن چیزی در مورد این حادثه است.حادثه ای که توسط خود ما ترتیب داده شده بود و ابدا اتفاق نیفتاده بود ! اما برای کسب اطلاعات و سایه روشنی از حفره فکری درون مغز افراد مختلف ، ما را بر ان داشت که این مساله را عنوان کنیم تا ببینیم،مخاطبان در مورد این حادثه چه تصمیمی می گیرند ، آیا آنرا واقعیت فرض میکنند یا دروغ ؟

به لطف اینترنت و سایر تکنولوژی های آن ، خیلی راحت تر می شود با استفاده از همین حفره های فکری در ذهن افراد مختلف ، به ساخت سلاح و بهره برداری ( سواستفاده ) از آن اقدام کرد، خیلی سریع تر از قبل ، می توان مردم را گول زد . کاملا مشخص است که هوش مصنوعی در آینده می تواند بسیار راحتر از گذشته از این نقطه ضعف ذاتی و طبیعی بشر ، در مقیاس و سرعت وسیع و وصف ناپذیری ، سوءاستفاده کند .

ادامه مطلب...
۱۶ تیر ۹۹ ، ۱۳:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پویا شهریار

خشونت رسانه ای : چگونه با فرزندمان در مورد این مساله صحبت کنیم؟

 

خُشونَت استفاده از زور فیزیکی به منظور قراردادن دیگران در وضعیتی بر خلاف خواست‌شان، است.در تمامی جهان خشونت به عنوان ابزاری برای کنترل استفاده می‌شود.کلمه خشونت طیف گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. خشونت می‌تواند از درگیری فیزیکی بین دو انسان تا جنگ و نسل‌کشی که کشته شدن میلیون‌ها نفر از نتایج آن است، گسترده شود.

ادامه مطلب...
۱۴ تیر ۹۹ ، ۱۳:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پویا شهریار

پدیده قمار آنلاین

قمار آنلاین

نوجوانان کانادایی در محیطی در حال رشد هستند که قمار آنلاین در آن کاملا قانونی ، به آسانی قابل دسترس و به خصوص به صورت آنلاین و به عنوان یک سرگرمی به ان نگاه شده است.تقریبا ۴ الی ۶ درصد از دانش آموزان دبیرستانی در کانادا به قمار کردن آنلاین دچار هستند ،۱۰ الی ۱۴ درصد از آنها در خطر توسعه ی این اعتیاد قرار دارند ، به عبارت دیگر ، یعنی رفتار هایی از خودشان نشان می دهند که انگار قدرت کنترل رفتار های قمار گونه ی خود را ندارند و این مساله از دستشان خارج شده است .

ادامه مطلب...
۱۲ تیر ۹۹ ، ۱۱:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پویا شهریار

۱۰ ترفند مهم برای تدریس آنلاین

10 ترفند مهم برای تدریس آنلاین

در این بخش به صورت سریع به 12 مورد قدیمی از ترفند های تدریس آنلاین می پردازیم که شما بتوانید کسب و کار خود را شروع کنید :

1. بر روی چند وب سایت مختلف تدریس کنید

همیشه عنوان کرده اند که گذاشتن همه تخم مرغ ها در یک سبد اشتباه است ، تدریس بر روی وب سایت ها و پلتفرم های مختلف نیز باعث می شود که هم کارهای بیشتری جذب کنید و هم امنیت کاری شما حفظ شود .فقط باید توجه کنید که کلاس هایتان دچار سوء برنامه ریزی نشود و همچنین از کارایی لازم برخوردار باشند.

ادامه مطلب...
۱۰ تیر ۹۹ ، ۱۷:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پویا شهریار

5 عنوان از بهترین برنامه و منابع درسی برای سواد رسانه ای

5 عنوان از بهترین برنامه و منابع درسی برای سواد رسانه ای

به عنوان یک معلم پایه آمادگی در مدرسه ، باید مهارت های قرن 21 در راس لیست تدریستان قرار بگیرد.در حالی که براحتی می توان ، درس ها و فعالیت های مرتبط با مهارت های ارتباطی و رهبری را خلق کرد .برخی از مهارت های قرن 21 براحتی برای دانش آموزان قابل ارائه نیست .

به عنوان یک معلم آمادگی که در بخش توسعه برنامه تحصیلی فعالیت می کند ، سواد رسانه ای یکی از سخت ترین مهارت های قرن 21 برای تدریس شما معلمان در مدارس پایه میانی و دبیرستان می باشد.

ادامه مطلب...
۰۹ تیر ۹۹ ، ۱۱:۵۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پویا شهریار

۱۰ حقیقت جالب در مورد شبکه های اجتماعی

در سال ۲۰۱۹ با تحقیقاتی که در بستر اینترنت اتفاق افتاد ، آمار و ارقام جالبی استخراج شد که در برخی از عناوین بسیار قابل تامل می باشد ، این نوع شبکه ها از سال ۲۰۰۴ به این سو، توانسته اند در قالب اهدافی نظیر سرگرمی و یا حتی تجارت و بازاریابی به صورت عضو لاینفک زندگی مردم جهان در بیایند. در مطلب پیش رو قصد داریم به بررسی اینفوگرامی ۱۰ مورد از حقایق جالب این شبکه ها بپردازیم.

۱-چه تعداد از کاربران در حال استفاده از شبکه های اجتماعی هستند ؟

استفاده از شبکه های اجتماعی

ادامه مطلب...
۰۸ تیر ۹۹ ، ۱۴:۰۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

زندگی من در ایران در زمان شیوع ویروس کرونا

نوشته : جنیفر گرین

من آوریل سال گذشته به ایران آمدم . اکنون من و همسرم در مسیر بازگشت به خانه در ایالات متحده هستیم .اما در این اوصاف که ویروس کرونا ۱۹ در حال تاخت و تاز به کشور ما و تمام جهان است ، بلیط های ما نیز کنسل شد .در ابتدا در مورد ماندن در این کشور ( یعنی ایران ) بسیار احساس نا امنی نمودم ، حتی با اینکه می دانستم در سراسر جهان جای امنی برای ایستادن در مقابل ویروس کرونا وجود ندارد .ما در شهری ساکن بودیم که نسبت به سایر مناطق به طور کامل به کشاورزی وابسته بود ،سؤالات مربوط به کمبودهای زنجیره تأمین مواد غذایی و عدم موفقیت آنها و همچنین پتانسیل ها برای نا امنی های مدنی، من را نگران می کرد.گذشته از اینها ، سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ سال سختی برای همه ی ایرانیان بوده است.

ادامه مطلب...
۰۸ تیر ۹۹ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

پر تیراژ ترین روزنامه های جهان

روزنامه های برتر جهان بر اساس میزان فروش و تیراژ

هرچه دنیا پیشرفت میکند ، ارتباطات بین مردم نیز بیشتر می شود ، یکی از قدیمی ترین و بی رقیب ترین رسانه های جهان روزنامه است که امروز نیز با وجود پیشرفت تکنولوژی های فضای مجازی ، باز هم میان مردم طرفداران خاص خود را دارد. در این پست نسرا کردستان به بررسی برخی از بهترین و پرتیراژترین روزنامه های جهان می پردازد با ما همراه باشید.

ترجمه اختصاصی از وب سایت تاپ یاپز

۱- روزنامه گاردین( انگلستان)

ادامه مطلب...
۰۸ تیر ۹۹ ، ۱۳:۵۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰